Амбивалентность эмоций
(Emotional ambivalence)

Цель серии:
Позволить зрителю прикоснуться к глубокому пониманию своих эмоций, принять их амбивалентность: тот факт, что каждый человек может испытывать противоречивые эмоции в один и тот же момент времени. Любить и злиться на любимого человека. Радоваться и грустить, что все скоро закончится, и т. д.

>>>>>>

The goal of the series:
To allow the spectator to touch the deep understanding of their emotions, to accept their ambivalence: the fact that everyone can experience contradictory emotions at the same moment in time. To love and to be angry with the person you love. To be happy and sad that it will soon be over, etc


Каждый портрет состоит из двух половин - позитивной и негативной (как принято называть) эмоции. Если соединить эти две половины вместе, перед зрителем предстает цельный портрет, порой пугающий, но завораживающий своей естественностью.

>>>>>>

Each portrait consists of two halves, one positive and one negative (as it is commonly called) emotion. Putting the two halves together, the viewer is confronted with a whole portrait, sometimes frightening, but mesmerizing in its naturalness.
Каждая эмоция в портрете изображается через определенные мимические выражения лица, что позволит зрителю узнать себя через внешнее выражение эмоций

>>>>>>

Each emotion in the portrait is portrayed through specific mimic facial expressions, which will allow the viewer to recognize themselves through outward expressions of emotion


Фон подобран к каждой эмоции с помощью психологических научных исследований влияния/восприятия цвета и испытываемых эмоций. Для большего погружения и более глубокой передачи специфики эмоций используется ритм и линия.

>>>>>>

The background is matched to each emotion using psychological scientific research on the influence/perception of color and the emotions experienced. Rhythm and line are used for greater immersion and to convey the specificity of the emotion more deeply.
Для более глубокого самоисследования у зрителя есть возможность менять и перемещать части портретов, чтобы найти сочетания противоречивых эмоций, которые близки ему самому.

>>>>>>

For a more immersive self-exploration, the spectator has the opportunity to change and move parts of the portraits to find combinations of conflicting emotions that are close to themselves.